a moment with as...

Hidup akan lebih bermakna bile kita berkorban untuk insan lain and... life is what you can make of it>> treasure it!>>>to make something special, just believe that it is special>>>

Sunday, May 24, 2009

hah!
thanx to kawan2 yg respon to my blog~
actually, i just found new weblog..so, visit me at http://miravcd.xanga.com..
tapi takpe..i'm still akn corat coret kat cni..
okes, jumpe disane..hahahah!
oh ye..klo u all sign up 4 xanga.com, dont 4get to let me know and kite boley jd kwn~
okes, i'm off~

Labels:

Thursday, May 21, 2009

berape jam kah kita telah hidup?

hye pals out there!





old lady





wah! bukan senang nak kire..kire2..i borned on march 16,1990,

on friday..aku dah hidup selama 168 168 jam..atau pun

7007 hari.....anda pulak macam mane??







young lady


Labels:

Sunday, May 17, 2009

reUniOn yg KeCik....

look! muke2 bahagia kengkawan...mane2 muke yg candid2 tuh, sowi aje la ek...korg ttp cun jgk..he2..



Nab tumbuk aku! aaaaa~ gelang tu Nab kasi..haha





walau cume seketika....tapi ia sanagt bermakna~



sronok bile dgr cerita dr dorang..macam2 ada~..


sumenye dah ke sane ke sini~



di j.j kita bertemu~ jaya jusco~kinta city~
16hb Mei 2009
video


sumenye rancak bersembang..almaklumlah lame tak jumpe...





Kalo sume org nak tau.......
Syera lah dalangnye!
Thanx Syera!
U done ur best!







if A = 1, B = 2, C = 3....Z = 26....

then.... L+O+V+E = 54...

F+R+I+E+N+D+S+H+I+P = 108, interesting?

Friendship is TWICE stronger than love...
so, FRIEND FOREVER!

Labels:

cara syaitan mempengaruhi wanita


Syaitan mkeluar dari garis yang telah ditentukan Allah, termasuk melepaskan hijab atau pakaian muslimah. Berikut adalah emiliki berbagai cara strategi dalam menggoda manusia, dan yang sering dieksploitasi sebaik-baiknya oleh mereka adalah dengan memanfaatkan hawa nafsu yang memang memiliki kecenderungan mengajak kepada keburukan. Syaitan tahu kecenderungan nafsu kita, dia terus berusaha agar manusia cara bertahap:


I. Menghilangkan Definisi Hijab

Dalam tahap ini syaitan membisikkan kepada para wanita, bahawa pakaian apapun termasuk hijab (penutup) itu tidak ada kaitannya dengan agama, ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan bagi para wanita. Jadi tidak ada pakaian syar'i, pakaian, dengan apa pun bentuk dan namanya tetap pakaian. Sehingga akibatnya, ketika zaman telah berubah, atau kebudayaan manusia telah berganti, maka tidak ada masalah pakaian ikut ganti juga. Demikian pula ketika seseorang berpindah dari suatu negeri ke negeri yang lain, maka harus menyesuaikan diri dengan pakaian penduduknya, apapun yang mereka pakai.Berbeza halnya jika seorang wanita berkeyakinan, bahawa hijab adalah pakaian syar'i (identiti keIslaman), dan memakainya adalah ibadah bukan sekadar gaya ( fesyen ). Biarpun hidup bila saja dan di mana saja, maka hijab syar'i tetap dipertahankan.Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus. Caranya?Pertama, Membuka Bahagian TanganTelapak tangan mungkin sudah kebiasaannya terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan model yakni membuka bahagian hasta (siku hingga telapak tangan). "Ah tidak apa-apa, kan masih pakai jilbab dan pakai baju panjang? Begitu bisikan syaitan. Dan benar si wanita akhirnya memakai pakaian model baru yang menampakkan tangannya, dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa saja. Maka syaitan berbisik," Tu.. tidak apa-apa kan?Kedua, Membuka Leher dan DadaSetelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi. "Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan model pakaian yang lebih maju lagi, yakni terbuka bahagian atas dada kamu." Tapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sekadar sedikit untuk mendapatkan hawa, agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli, sebab hanya sebahagian kecil sahaja yang terbuka.Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari yang fesyen setengah lingkaran hingga yang fesyen bentuk huruf "V" yang tentu menjadikan lebih terlihat lagi bahagian sensitif lagi dari dadanya.Ketiga, Berpakaian Tapi TelanjangSyaitan berbisik lagi, "Pakaian mu hanya gitu-gitu saja, yak "cool" cari fesyen atau bahan lain yang lebih bagus! Tapi apa ya? Si wanita berfikir. "Banyak fesyen dan kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat yang agak ketat biar lebih sedap/cantik dipandang," syaitan memberi idea baru.Maka tergodalah si wanita, di carilah fesyen pakaian yang ketat dan kain yang tipis bahkan transparent. "Mungkin tak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya saja yang agak berbeza, biar nampak lebih feminin," begitu dia menokok-nambah. Walhasil pakaian tersebut akhirnya membudaya di kalangan wanita muslimah, makin hari makin bertambah ketat dan transparent, maka jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai wanitakasiyat 'ariyat (berpakaian tetapi telanjang).Keempat, Agak di Buka SedikitSetelah para wanita muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi. Dan sebagaimana biasanya dia menawarkan idea baru yang sepertinya "cool" dan "vogue", yakni dibisiki wanita itu, "Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, soalnya sempit, apa tak sebaiknya di belah hingga lutut atau mendekati paha?" Dengan itu kamu akan lebih selesa, lebih kelihatan lincah dan energik." Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahagian bawah hingga lutut atau mendekati paha ternyata membuat lebih selesa dan leluasa, terutama ketika akan duduk atau naik kenderaan. "Yah.... tersingkap sedikit tak apa-apa lah, yang penting enjoy," katanya.Inilah tahapan awal syaitan merosak kaum wanita, hingga tahap ini pakaian masih tetap utuh dan panjang, hanya fesyen, corak, potongan dan bahan saja yang dibuat berbeza dengan hijab syar'i yang sebenarnya. Maka kini mulailah syaitan pada tahap berikutnya.

II. Terbuka Sedikit Demi Sedikit

Kini syaitan melangkah lagi, dengan tipu daya lain yang lebih "power", tujuannya agar para wanita menampakkan bahagian aurat tubuhnya.Pertama, Membuka Telapak Kaki dan TumitSyaitan Berbisik kepada para wanita, "Baju panjang benar-benar tidak selesa, kalau hanya dengan membelah sedikit bahagiannya masih kurang leluasa, lebih elok kalau dipotong sahaja hingga atas mata kaki." Ini baru agak longgar. "Oh...... ada yang yang terlupa, kalau kamu pakai baju sedemikian, maka jilbab yang besar tidak sepadan lagi, sekarang kamu cari jilbab yang kecil agar lebih serasi dan sepadan, ala....... orang tetap menamakannya dengan jilbab."Maka para wanita yang terpengaruh dengan bisikan ini terburu-buru mencari fesyen pakaian yang dimaksudkan. Tak ketinggalan kasut tumit tinggi, yang kalau untuk berjalan, dapat menarik perhatian orang.Kedua, Membuka Seperempat Hingga Separuh BetisTerbuka telapak kaki telah biasa ia lakukan, dan ternyata orang yang melihat juga tidak begitu ambil peduli. Maka syaitan kembali berbisik, "Ternyata kebanyakan manusia menyukai apa yang kamu lakukan, buktinya mereka tidak ada reaksi apa-apa, kecuali hanya beberapa orang. Kalau langkah kakimu masih kurang leluasa, maka cubalah kamu cari fesyen lain yang lebih menarik, bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu terdedah, hanya terlihat kira-kira sepuluh centimetre saja." Nanti kalau sudah biasa, baru kamu cari fesyen baru yang terbuka hingga separuh betis."Benar-benar bisikan syaitan dan hawa nafsu telah menjadi penasihat peribadinya, sehingga apa yang saja yang dibisikkan syaitan dalam jiwanya dia turutkan. Maka terbiasalah dia memakai pakaian yang terlihat separuh betisnya kemana saja dia pergi.Ketiga, Terbuka Seluruh BetisKini di mata si wanita, zaman benar-benar telah berubah, syaitan telah berhasil membalikkan pandangan jernihnya. Terkadang si wanita berfikir, apakah ini tidak menyelisihi para wanita di masa Nabi dahulu. Namun bisikan syaitan dan hawa nafsu menyahut, "Ah jelas tidak, kan sekarang zaman sudah berubah, kalau zaman dulu para lelaki mengangkat pakaiannya hingga setengah betis, maka wanitanya harus menyelisihi dengan menjulurkannya hingga menutup telapak kaki, tapi kini lain, sekarang banyak lelaki yang menurunkan pakaiannya hingga bawah mata kaki, maka wanitanya harus menyelisihi mereka iaitu dengan mengangkatnya hingga setengah betis atau kalau perlu lebih ke atas lagi, sehingga nampak seluruh betisnya."Tetapi? apakah itu tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki," bersungut. "Fitnah? Ah...... itu kan zaman dulu, di masa itu kaum lelaki tidak suka kalau wanita menampakkan auratnya, sehingga wanita-wanita mereka lebih banyak di rumah dan pakaian mereka sangat tertutup. Tapi sekarang sudah berbeza, kini kaum lelaki kalau melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada lagi fitnah, kerana sama- sama suka? Lihat saja fesyen pakaian di sana-sini, dari yang di pasar malam hingga yang berjenama di pusat membeli belah, semuanya memperagakan fesyen yang dirancang khusus untuk wanita maju di zaman ini. Kalau kamu tidak mengikutinya, akan menjadi wanita yang ketinggalan zaman."Demikianlah, maka pakaian yang menampakkan seluruh betis akhirnya menjadi kebiasaan, apalagi ramai yang memakainya dan sedikit sekali orang yang mempersoalkannya. Kini tibalah saatnya syaitan melancarkan tahap terakhir dari tipu dayannya untuk melucuti hijab wanita.

III. Serba Mini

Setelah pakaian yang menampakkan betis menjadi pakaian sehari- harian dan dirasa biasa-biasa saja, maka datanglah bisikan syaitan yang lain. "Pakaian memerlukan variasi, jangan yang itu-itu saja, sekarang ini fesyen skirt mini, dan agar sepadan, rambut kepala harus terbuka, sehingga benar-benar kelihatan indah."Maka akhirnya skirt mini yang menampakkan bahagian bawah paha dia pakai, bajunya pun bervariasi, ada yang terbuka hingga lengan tangan, terbuka bahagian dada sekaligus bahagian punggungnya dan berbagai fesyen lain yang serba pendek dan mini. Koleksi pakaiannya sangat beraneka ragam, ada pakaian untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam, petang, musim panas, musim sejuk dan lain-lain, tak ketinggalan seluar pendek separuh paha pun dia miliki, fesyen dan warna rambut juga ikut bervariasi, semuanya telah dicuba. Begitulah sesuatu yang sepertinya mustahil untuk dilakukan, ternyata kalau sudah dihiasi oleh syaitan, maka segalanya menjadi serba mungkin dan diterima oleh manusia.Hingga suatu ketika, muncul idea untuk mandi di kolam renang terbuka atau mandi di pantai, di mana semua wanitanya sama, hanya dua bahagian paling ketara saja yang tersisa untuk ditutupi, kemaluan dan buah dada. Mereka semua mengenakan pakaian yang sering disebut dengan "bikini". Kerana semuanya begitu, maka harus ikut begitu, dan na'udzubillah bisikan syaitan berhasil, tujuannya tercapai, "Menelanjangi Kaum Wanita."Selanjutnya terserah kamu wahai wanita, kalian semua sama, telanjang di hadapan lelaki lain, di tempat umum. Aku berlepas diri kalau nanti kelak kalian sama-sama di neraka. Aku hanya menunjukkan jalan, engkau sendiri yang melakukan itu semua, maka tanggung sendiri semua dosamu" Syaitan tak ingin ambil risiko.

Penutup
Demikian halus, cara yang digunakan syaitan, sehingga manusia terjerumus dalam dosa tanpa terasa. Maka hendaklah kita semua, terutama orang tua jika melihat gejala menyimpang pada anak-anak gadis dan para wanita kita sekecil apapun, segera secepatnya diambil tindakan. Jangan biarkan berlarut-larutan, kerana kalau dibiarkan dan telah menjadi kebiasaan, maka sakan menjadi sukar bagi kita untuk mengatasinya. Membiarkan mereka membuka aurat bererti merelakan mereka mendapatkan laknat Allah, kasihanilah mereka, selamatkan para wanita muslimah, jangan jerumuskan mereka ke dalam kebinasaan yang menyengsarakan, baik di dunia mahupun di akhirat.Sumber idea dan buah fikiran: Kitab "At ta'ari asy syaithani", Adnan ath-Thursyah

Tuesday, May 12, 2009

$ 9.5 million..wOw!



Rare blue diamond sells for record $9.5 million


AP – A Sotheby's employee displays a rare vivid blue diamond ring weighing 7.03 carats, during a preview at …
Play Video Video:Rich Girl's Best Friend: $9M Diamond ABC News
Play Video Video:Rare blue diamond may set new record Reuters
By Stephanie Nebehay Stephanie Nebehay – Tue May 12, 6:13 pm ET
GENEVA (Reuters) – A flawless vivid blue diamond weighing 7.03 carats sold Tuesday for a record 10.5 million Swiss francs ($9.49 million), the highest price paid per carat for any gemstone at auction, Sotheby's said.
The rectangular-shaped blue stone, the rarest to enter the international market this year, went to an anonymous buyer bidding by telephone after hectic bidding see-sawed between two callers for 15 minutes.
It was the centrepiece of its semi-annual sale in Geneva, conducted by David Bennett, chairman of Sotheby's jewelry department in Europe and the Middle East, who said the results showed the market's resilience despite the economic downturn.
"This is already a new world record price for a fancy vivid blue diamond and a new world record per carat for any gemstone (at auction)," Bennett told reporters.
"It is fantastic in this market and shows that these rare things are very much in demand," he said.
The final price includes a commission paid by the buyer to the auction house. The stone sets a record price per carat for any gemstone sold at auction of $1,349,752, Sotheby's said.
The previous record price for a fancy vivid blue diamond was $7.9 million, including commission, for a stone weighing 6.04 carats at sale in Hong Kong in October 2007, also by Sotheby's.
The new owner will have the right to name the stone, which is mounted in a platinum ring. The pre-sale catalog estimate was 6.8 million to 10 million francs, excluding commission. The hammer price excluding commission was 9.3 million francs.
It was put up for sale by London-listed Petra Diamonds, which extracted it last year from the historic Cullinan mine in South Africa, the world's most regular supplier of blue diamonds of size and quality. Blue are the rarest of the diamond family after reds.
"To have a stone mined last year and cut the early part of this year so it is absolutely virgin coming straight from the mine has never happened before," Bennett said. "This is one of the extremely rare substances in our universe."
The sale fetched a total of 39.5 million swiss francs ($35.7 million) for 266 lots which found new owners, while another 80 pieces were stranded on the block.
"In this general economic environment to see $35 million worth sold in a session shows a lot about the resilience of fine jewels no matter what the climate," Bennett said.
Fresh stones to the market, including coloured diamonds, fetched good prices, the Briton said.
(Editing by Jonathan Lynn and Jon Boyle)


all in all, kumpul gaji betahun2 pun belum ten2..hah!

ok, till then~

Labels:

Monday, May 11, 2009


Assalamualaikum 2 my fellow friends out there!

hype!


be right back after long time i'm not here(my blog)..hehe...the sem break is started! yeah..


hmm....mendengar kawan2 dah rancang what 2 do mse cuti ni, so do i..he2..nak amek lesen,,yea..lagi nak wat spec, an optometrist from UKM asked me to do..power near 2 100..oh no..taknak..taknak jd specky..lagi..nak update blog ni..dah lame tinggal, debu seinci sudah(my fren dr sabah sarawak suke wat ayat ni>>>terlebih SUDAH)..he2..ahad ni reunion..wah! tak sabarnye..ain, bile nak reunion kat umah ko, kite2 jerh? ohye, kpd sesape yg blog die sy pilih jdkn link ngn sy, sori ek pick you without permission, thanx too not 2 be forgotten..


till then..